Saturday, January 3, 2009

Profile Tenaga Penggajar Untuk Bengkel Kami

Selamat Pagi semua

Malam tadi mesti ramai diantara kita yang keluar pergi tengok bunga api kan. Saya dan family tengok bunga api dari rumah jer. Sekarang ni baru ada masa nak ceritakan serba sedikit tentang latar belakang bakal tenaga penggajar kami di sini.

Kami panggil dia ni Juli, nama sebenar adalah Norhayati Kamis, SPA dia ni kat Pandan Mewah, Ampang. Kalau you all terlalu kat situ,ada nampak signage MY Touch Beauty SPA dialah owner SPA tu. Dia ni dah lama di dalam bidang kecantikan, bermula dari rumah , dia ni selalu make up penggantin. Make up dia ni ala -ala ARAB gitu , Itu ada lah trade mark dia. Biasalah Husband pak Arab. Kami selalu bersama bila ada job. Kalau attend seminar atau kursus pun selalu bersama.

Tentu you all tertanya. dah pandai pun masih lagi attend bengkel dan seminar. Mesti kena pergi coz kita nak tahu trend masa kini dan teknik terbaru. tak bolehlah kita ingat kita hebat. Ada lagi orang yang hebat. Pengetahuan terkini tu penting cik oiii.
JULI

Photobucket
Tenaga penggajar yang seorang ni pula adalah seorang pakar di dalam stage show make up. Banyak dapat job di stensyen TV , terutamanya di ASTRO. Emmm best kan kalau dalam curi sedikit ilmu dia. Abg Mie ni bagus , dia curahkan ilmu dia ni kepada sesiapa yang bertanya. Jika attend kelas dia ni dia akan tunjuk kepada peserta dimana kelemahan kita , dan dimana yang kita perlu perbaiki untuk memantapkan lagi teknik solekkan kita. Kalau tak percaya cuba tengok pic kat bawah ni.
Abg MIE
Photobucket
Kalau nak ambil kelas advance untuk make up dengan Abg Mie nikenalah bayar beribu jugak. itu pun untuk kelas make untuk drama dan on stage make up , but untuk mendapatkan skill make up secara ringkas . Hanya RM500/- untuk dua hari sahaja . Amat murah berbaloi kepada sesiapa yang ada keinginan untuk belajar.
Tengok PIC kat bawah tu camner abg kita yang sorang menggajar teknik solekan dan memperbetulkan cara2 solekan kening.
Teknik solekan kening
Photobucket
Yang satu ni adalah Siti Marina, dia ni adalah Free Lance Mak andam , kerana pada hari biasa diabekerja dan akan melakukan aktiviti make up pada hari sabtu dan ahad sahaja.
Pernah dijemput untuk mempamerkan hasil solekan di MId Valley padaSept2008. Cuba lihat hasil dari solekan kakak kita ni.
Siti Marina Ibrahim ( sebelah kiri)
Photobucket
Pameran perkahwinan di MId Valley
Photobucket
Photobucket
Photobucket

0 comments: